speedsnookerKolejny turniej Cyklu SummerTime przed nami. Turniej, który ze wszystkich tegorocznego Cyklu najmniej jest podobny do standardowej gry w snookera. Trzeba mieć w nim albo kondycję, albo dobrze ustawiony celownik. Co ciekawe - zmysł taktyczny ma tu większe znaczenie niż się wszystkim wydaje. Ale o co tak naprawdę w tej odmianie gry chodzi? Wszystko poniżej.

  • Rozgrywka toczona jest na dwóch stołach równocześnie. Każdy z zawodników ma swój stół.

  • Początkowe ustawienie bil:  

      - narożnik trójkąta czerwonych będący najbliżej środka stołu,
        znajduje się na punkcie bili różowej
      - biała w polu „D”

  • Rozgrywka rozpoczyna się poprzez równoległe uruchomienie białej bili przez graczy na obu stołach

  • Można wykonywać uderzenia zanim wszystkie bile znieruchomieją

  • Faul polegający na wbiciu bili białej do kieszeni, karany jest koniecznością rozpoczęcia uderzenia z pola „D”

  • Faule karane przywróceniem bili:

     - chybienie
     - dotkniecie bili czymkolwiek innym niż tipem
     - umieszczenie bili w kieszeni niezgodnie z przepisami
     - wybicie bili innej niż biała za stół
     - wznowienie gry białą bilą zza pola „D”

  • Przywracanie bil następuje na punkt bili czarnej. W przypadku gdy jest on zajęty – na punkt bili różowej. Itd. wg. zasady przywracania bil kolorowych, kiedy ich punkty nominalne są zajęte.

  • W przypadku gry na stole jest 15 bil czerwonych i zaistnieje faul karany przywróceniem bili – dobieramy dodatkową bilę z sekwensu kolorowych.

  • Piąta partia decydująca w fazie pucharowej jest rozgrywana na sekwensie kolorowych wbijanych standardowo od żółtej do czarnej. W przypadku faulu powodującego pojawienie się na stole bili - przywracana jest bila nominalnie o 1 niższa niż najmniejsza bila na stole. Gdy na stole jest jeszcze bila żółta, pojawia się bila czerwona i to ona stanowi początek sekwensu. Jeśli wszystkie bile kolorowe są na miejscach, czerwona wędruje pod bilę żółtą w kierunku góry stołu, stając jak najbliżej bili żółtej.

  • Faule egzekwują na sobie sami gracze po decyzji własnej, lub po sugestii obserwatorów meczu.

  • W przypadku braku możliwości jednoznacznego rozstrzygnięcia, zarządzana jest dogrywka z bilą białą umieszczoną na punkcie bili czarnej i z bilą czerwoną umieszczoną na linii bazy w pozycji stycznej do bandy (do wyboru lewej lub prawej)

  • Rozgrywkę kończy wbicie ostatniej bili czerwonej lub czarnej zgodnie z przepisami

 

 

John Higgins wbija 15 czerwonych

 

 

 

Neil Robertson i Shaun Murphy wbijają sekwens